top of page
P-3: Što mora imati svaki MSP? (PROIZVOD!)

    Zapravo, ono što biste prvo trebali identificirati ja sâm proizvod. Kada pitate ljude koji žele postati poduzetnici što je neophodno za pokretanje biznisa, iznenađujuće malo njih na prvo mjesto stavlja proizvod. Proizvod može biti bilo što, neka konkretna stvar koju izrađujete po (poželjno) nižoj cijeni od one za koju ga prodajete (te tako stvarate ili dodajete vrijednost - aha, zato se to zove poraz na dodanu vrijednost!), do pružanja neke usluge, npr. šišanje, manikura, savjetovanje, i svaka privatna praksa, gdje ste kao "3u1" poduzetnik (vlasnik+direktor+radnik) zapravo u situaciji da prodajete svoje vrijeme. Što dugoročno nije dobro, jer, kolika god vaša satnica bila, broj sati u danu je ograničen. A pretpostavljam da ne želite provesti cijeli život radeći. Jednom kada spoznate što točno vas proizvod je, stvarate mogućnost da njegovu vrijednost poklonite što većem broju ljudi (morate priznati da ovo zvuči puno bolje od “povećati prodaju”).

    Cilj svakog poduzetnika mora biti maksimizacija dobiti, ali ne zato što je pohlepan kapitalist, već zato što je dobit jedinstvena direktna ocjena i mjera koliko je vrijednosti stvorio. Još jedna mala digresija u ovom dijelu, a tiče se visine cijene. Naime, kupce nitko ne tjera da nešto kupe. Drugim riječima, ako vam netko plati određen iznos novca za vaš proizvod, to jednostavno znači da mu taj proizvod vrijedi više od novca kojeg je za njega zamijenio (zvuči bolje nego ‘potrošio’ ili 'spiskao', zar ne?), može vam biti zahvalan što ste mu omogućili tu vrijednost. Dakle, da li je bolje prodati 10 komada nečega za 100 kuna ili 5 komada tog istoga za 120 kuna, odgovor je jasan - ovo drugo. Zaključujemo da ovakvim igranjem s cijenama također možete maksimizirati dobit, ili, koristeći se MojKompić rječnikom, stvarati maksimalno mnogo vrijednosti.

bottom of page